Regelement vraagje

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Emile
Posts: 66
Joined: Tue Oct 28, 2003 11:38 pm

Post by Emile » Wed Oct 29, 2003 7:35 pm

Sorry Snijdie, ik was even vergeten dat jij hier ook rondhing...

En WJ, te hoog gegrepen, misschien, maar we hadden allebij dit specifieke idee en veel comentaar op een aantal walkers die al eerder bij robot wars rondgehuppeld hebben en wij hebben het arogante idee dat wij dat beter kunnen :twisted:

Maar daarom beginnen we ook eerst met iets relatief simpels en goedkope materialen, alleen om de mechanica fatsoenlijk te krijgen. Poten beschermen is inderdaad wel heel belangrijk, het is in feite de zwakte van walkers in een gevecht, maar daarom mogen walkers ook 200 kg zijn... We dachten dat als we de bot een beetje licht houden, we nog wat gewicht overhouden voor armour op de pootjes...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Wed Oct 29, 2003 7:54 pm

Gepantserde pootjes.
Effe beschrijven van welk soort schade we al gezien hebben, en niet in series 7.

Bigger brother/Hypnodisk series 5, semi final. Bigger brother gepansterd met 30mm lexaan op bepaalde plaatsen zag er na het gewonnen gevecht uit also er een bom in ontploft was. Met een man of 8 hebben ze er 4 uur op staan hengsten met mokers om het enigzins terug aan elkaar te kunnen lassen.

Of Arenakiller, alias Absolute Krankhaft in de Eerste Duitse wars. Na klappen van Black hole zijn schijven was het (volgens mij toen onverwoestbare IPE 80 frame) verwrongen.
neen, ik dacht in het begin dat het mogelijk was, maar sinds series 6 weet ik dat pootjes niet zonder een plaat als pantser kunnen(zie Anarchy).En dat is wat Mentorn net niet meer wil,ingepakte pootjes.

Ook, springen op motorkracht.. 200kg in totaal.. waw, wat gaan jullie gebruiken, een Etec-je of 4?
Betere optie zou perslucht zijn dan.en motoren om de compressor te voeden.Buffertanks om tussen elke sprong terug opgeladen te worden,en een CO2 als uiteindelijke noodvoorraad als je wat sprongetjes te snel pakt.
Als je de sturing goed aanpakt kan dit PLC gecontroleerd zijn.Word wel prijzig, zo'n bende 1/2 bsp kleppen of groter.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Oct 29, 2003 7:55 pm

armour is niet genoeg.

het breekt af.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Oct 29, 2003 8:15 pm

armour is niet genoeg.

het breekt af.
Dat denk ik ook inderdaad.

De poten van Namazu waren behoorlijk sterk gepantsert maar ook daar kwam de disk van warzone doorheen. Het is dat ie al uitgeschakeld was, anders was dat het punt geweest waarop hij zou verliezen. Het maakt niet uit hoe dik/sterk je je poten maakt, als ze zichtbaar zijn zijn ze kwetsbaar.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu Oct 30, 2003 11:46 am

Alle poten zijn kwetsbaar omdat ze op een gegeven punt moeten scharnieren en omdat zo'n poot uitkomt in het niets (dat wil zeggen: niet op zijn beurt bevestigt werd aan een sterk contactpunt zoals een frame). Daar zit de grootste zwakte van een walker. De enkele walkers die het in de Engelse Series enigszins redelijk deden waren dan ook geen walkers maar shufflers die diep binnenin het frame werkten en geen klappen van buitenaf kregen. Het lijkt me wel een aardig idee van zo'n "spin-robot" te bouwen maar ik vrees dat de eerste test de laatste gaat zijn: geen enkele verbinding is stevig genoeg om de klappen van een 100 kg zwaar object aan te kunnen. Heel wat gelaste frames gaan er al van "kajiet" staan.
Voor alle duidelijkheid jongeheren... (of jongedames)... bereken eerst eens even de krachten van de bestaande robotten eens. Ga eerst eens even uit van de simpelste berekening:
we hebben
1. een 100 kg zwaar voorwerp van metaal,
2. dat aan komt zeggen aan pakweg 5 tot 10 km per uur,
3. dat een ander voorwerp gaat raken.
En dat is dan nog maar de "body impact", dan hebben we het nog niet gehad over de lieve wapens.
Zouden jullie dat ook niet in jullie rekensommetjes willen opnemen alsjeblieft ?
Anders bouw je alleen een robot die goed zijn ding gaat kunnen doen in "Technogames", BBC's "Olympische" tak van het robot gebeuren.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Thu Oct 30, 2003 2:38 pm

Ik ben er heilig van overtuigd dat ik een walker zou kunnen bouwen die iedere momenteel rondrijdende gewone robot volledig tot schroot kan reduceren. En ik kan dit ook onder de 200 kilo houden. Tevens is dit dan een spinachtig ontwerp met dus exposede poten. De enige reden dat ik dit monster niet bouw is omdat mijn budget niet bij 100.000 euro begint. Overal is namelijk wel een oplossing voor alleen het moet wel leuk blijven. En natuurlijk weet iemand wel weer een robot te bouwen die mijn hypothetische loper weer aankan. Dus waar ben je dan mee bezig. Een competatieve walker is gewoon 20 treden hoger gegrepen als een competatieve wieletjes bot. Dus wat mij betreft is het wel mogelijk, maar probeer er maar zo gauw mogelijk vanaf te zien (competatief dan, gewoon voor je lol altijd proberen) tenzij je echt niet weet wat je met de komende 5 jaar van je leven moet doen.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Thu Oct 30, 2003 4:26 pm

Toch maar eens kijken of we wat divisies van defensie achterons kunnen krijgen?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests