FRA vergaderingen 2010

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

FRA vergaderingen 2010

Post by leo-rcc » Fri Jan 22, 2010 1:18 pm

Morgen is er een bestuursvergadering van de FRA.

Is er iets wat ik mee moet nemen in de rondvraag?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Jan 22, 2010 4:34 pm

Niet persé voor een rondvraag:
- ze moeten hun organisatie op orde krijgen. Duidelijk maken wie welke (bestuurs)positie heeft, dat ook op hun website aanpassen.
- nu duidelijk is dat een president niet nodig is, die rol afschaffen. Of verkiezingen organiseren.
- wanneer iemand van diefstal beschuldigd wordt moeten ze de politie erbij halen, niet het FRA er in slepen.
- een 1 kg klasse wordt niet door DRG ondersteund.
- is FRA wel nodig, of kunnen EO's het zelf wel?
- iedere Brit is welkom bij DRG evenementen ongeacht FRA lidmaatschap.
- er moet nu, voor de komende 3 jaar, een besluit genomen worden over wel of geen actief wapen in combinatie met beperken van actieve wapens (kinetische energie). (ik wil dat elke deelnemer ongeveer evenveel kinetische energie ter beschikking heeft, zoals massa x rijsnelheid of gasdruk of massa x rotatiesnelheid. Dat is goed voor deelnemers (eerlijke strijd), toeschouwers (gelijke strijd) en EO's (spektakel en veiligheid)).
- vergaderingen moeten duidelijk aangekondigd worden d.m.v. e-mail.
- elke 2 maanden een FRA nieuwsbrief per e-mail is wenselijk.

... vanmorgen dacht ik nog dat ik niets te vragen had.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Jan 22, 2010 4:38 pm

staat op de lijst.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Fri Jan 22, 2010 6:50 pm

Ook niet persé iets voor de rondvraag, maar ik wens RR veel succes met de UK-champs en ik vind het spijtig dat ik geen mogelijkheid meer heb om er aan mee te doen. En zoals eerder beschreven vind ik het niet nodig om de UK-champs open te breken om alsnog te mogen meedoen.

- Kunnen ze hogere eisen stellen aan de vloeren?
- Ik heb vernoemd dat het misschien tijd is om een Europees kampioenschap te houden, maar die opmerking komt alleen van mijzelf af, mochten er vragen over komen.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Sat Jan 23, 2010 12:48 am

MJM wrote: - er moet nu, voor de komende 3 jaar, een besluit genomen worden over wel of geen actief wapen in combinatie met beperken van actieve wapens (kinetische energie). (ik wil dat elke deelnemer ongeveer evenveel kinetische energie ter beschikking heeft, zoals massa x rijsnelheid of gasdruk of massa x rotatiesnelheid. Dat is goed voor deelnemers (eerlijke strijd), toeschouwers (gelijke strijd) en EO's (spektakel en veiligheid)).
???
kleinere cilinder monteren in scrap4 dan maar ? :)

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Jan 23, 2010 10:43 am

Nee natuurlijk niet. Zulke regels gelden alleen voor anderen ;-)

Jij begrijpt best dat ik vind dat alle deelnemers op hun eigen manier zo spektaculair mogelijk moeten zijn.
Bovendien komt zo'n regel er niet door wegens gebrek aan begrip in GB. 2 gevolgen zijn: HW wedstrijden zonder schijven omdat de arena's dat niet aankunnen en gepantserde dozen omdat bouwers er rekening mee houden dat ze toch een keer een schijf tegenkomen.
Beperking van schijven kan dus leiden tot het toestaan van schijven bij meer wedstrijden, en minder angst bij doosbouwers.

Misschien moeten we alleen horizontale schijven toestaan? Die zijn minder effectief dan verticale.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Jan 24, 2010 10:23 pm

Goed, de vergadering heeft behoorlijk lang geduurt, en sommige resultaten kan ik niet in algemeen plaatsen.

Wat ik hier iig wel kwijt kan:

- De bouwregels zoals ze nu zijn worden voorlopig niet veranderd. Er is een mogelijkheid dat LiPo ook voor heavyweights toegelaten gaan worden, maar daar is nog geen eenduidigheid over.

- Het hele verkiezingsgedoe rond het FRA presidentschap is ook over.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sun Jan 24, 2010 10:59 pm

Dank je. Ik ben benieuwd naar een volledig verslag.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests