Terugroepactie Spektrum DX6i

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Terugroepactie Spektrum DX6i

Bericht door Jeroen »

http://www.spektrumrc.com/Articles/Arti ... cleID=1901
Het betreft Spektrum DX6i modellen met een datumcode die 807E, 808E, 809E, 810E, 811E, 812E, of 901E bevat. De kans is erg groot dat er defecte potmeters inzitten, die er elk moment mee op kunnen houden. Het wordt ten zeerste afgeraden om nog met zo'n zender te vliegen

http://www.spektrumrc.com/Articles/Arti ... cleID=1885
Nieuws van Spektrum over mogelijk defecte potmeters: Spektrum RC: Spektrum DX6i Stick Pot Service Bulletin

Zelf had ik ook al problemen met mijn DX6i, ik heb hem toen teruggestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had en kreeg gewoon een nieuwe. Blijkbaar was ik niet de enige die problemen had



Van het modelbouwforum

Zijn er hier mensen die ze hebben ?
What goes up must come down...
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

De DX6i (let op de 'i') is niet geschikt voor robotwars omdat deze niet met de Br6000 (botreceiver) ontvanger kan binden.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Bericht door Jeroen »

inventor schreef:De DX6i (let op de 'i') is niet geschikt voor robotwars omdat deze niet met de Br6000 (botreceiver) ontvanger kan binden.
0 mensen dus ?
What goes up must come down...
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Inventor, de DX6i is perfect bruikbaar voor Robot wars, het is alleen even opletten voor de failsafes.

Jeroen, zulke zaken gebeuren zelfs bij auto's, het is tcoch regelmatig dat er een terugroep actie van een fabrikant is.

Onlangs toch nog zo'n grapje geweest met Senseo apparaten nietwaar.

In alle geval, ik heb geen weet van roboteers die hier gevechten door verloren hebben.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Zover mij bekent is is Leo de enige eigenaar van een DX6i welke hij voor hobby gebruikt. (non-drg) Verder is het voor ons irrelevant aangezien de zender niet bruikbaar is.
In alle geval, ik heb geen weet van roboteers die hier gevechten door verloren hebben.
Ken jij roboteers die deze zender gebruiken dan?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Er zijn een paar DX6i en DX5e's in gebruik bij de UK roboteers, en waarschijnlijk ook bij de aussies en amerikanen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
wisefire
Berichten: 228
Lid geworden op: do aug 25, 2005 3:40 am
Locatie: Schagen

Bericht door wisefire »

volgens mij heeft dennis van team black een dx6i
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Bericht door Jeroen »

maddox schreef: Jeroen, zulke zaken gebeuren zelfs bij auto's, het is tcoch regelmatig dat er een terugroep actie van een fabrikant is.

.
Weet ik maar wel belangrijk dat je ervan op de hoogte bent ;) Je auto is geregistreerd waar die is ... De zenders niet.. Dus een kaartje hoef je niet te verwachten
What goes up must come down...