Even een vraagje

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
darksight1994
Posts: 56
Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
Location: Limburg

Even een vraagje

Post by darksight1994 » Thu May 28, 2009 8:52 pm

Hallo,

Even een vraagje over wapens.. ik ben van plan om een zaag en een klauw te monteren op mijn robot, maar een vriend van mij zegt dat ik eigenlijk een ketting met een knuppel met pinnen moet gebruiken.. maar ik weet het niet.
zaagblad kan k via school regelen maar heeft iemand hier tips voor of goede raad want zit nu met een probleempje kwa ontwerp en wat voor vorm ik moet gaan gebruiken..
Bedankt!

Groeten

P.S. ik weet dat zagen afgeraden worden maar wil toch wat advies/raad hierover..En ben van plan om een feather weight te maken om mee te beginnen.
...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Thu May 28, 2009 10:50 pm

Heb je het dan over een cirkelzaagblad? op zich kan dat. maar de hoog toeren types (>250tpm) vallen onder spinners. en dat zal de inzetbaarheid niet ten goede komen. er zijn tewijnig FCC+spinner events.

Ga je voor een langzaam type (metaal zaag ,250tpm) kom je er wel mee weg. maar let op dat vol geharde schijven niet mogen, ook in deze catogerie ivm breuk. Maar ook zo'n langzame zaag kan goed werk doen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Fri May 29, 2009 11:41 am

flex wrote:vallen onder spinners. en dat zal de inzetbaarheid niet ten goede komen. er zijn tewijnig FCC+spinner events
Wanneer het gaat over de featherweight dan zijn er genoeg dagen per jaar waar spinners kunnen worden ingezet.
Hoe dan?

darksight1994
Posts: 56
Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
Location: Limburg

Post by darksight1994 » Fri May 29, 2009 12:50 pm

Ik heb van mijn techiek leraar een zaagblad gekregen.maar die spinner met die knuppel/ketting is daar nog iets over op te merken?.
...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri May 29, 2009 1:00 pm

Je denkt aan een zwaar object met spikes welke met een ketting aan je robot zit? Dit zal weinig uithalen. Zo wie zo zal je er geen extreme klap mee kunnen uitdelen omdat de ketting de krachten absorbeerdt. Tevens wordt je dan een full body spinner (niet perse maar meestal wel) en kan je dus niet al draaiend op de tegenstander afgaan. Kost je in princiepe punten want je valt niet aan. het is meer een verdediging. De tegenstander die op een spinnende bot af gaat krijgt juist punten wegens de aanval/lef.

En knuppel gelijkende de bijlwapens zal wel willen. En is het de keuze van wat voor punt/uiteinde je op de bijl hebt.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

darksight1994
Posts: 56
Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
Location: Limburg

Post by darksight1994 » Fri May 29, 2009 2:03 pm

Bedankt ik had ook een schets gemaakt voor een robot zoals stinger.

2 wielen en daartussen een soort goedendag als knuppel, daarmee kan die hem gebruiken om te slaan en te draaien en dan te rammen..
...

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Tue Jun 02, 2009 7:58 am

DarkSight1994, Waar woon je dan ergens in Limburg, want mijn vriendin woon daar ook limburg( in Susteren), als je iets praktrijk voor robot dan contact mijn houden,

Vergeet je niet dat communicatie want ik ben doofheid. en welkom hier forum:)
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

darksight1994
Posts: 56
Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
Location: Limburg

Post by darksight1994 » Tue Jun 02, 2009 7:15 pm

ik woon tussen roermond en venlo in de gemeent peel en maas zo word het nu genoemd
...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests