OPROEP

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

BokkieWokkie
Posts: 31
Joined: Wed Jul 30, 2003 6:56 pm
Contact:

OPROEP

Post by BokkieWokkie » Sun Oct 19, 2003 8:42 pm

De vereniging DRG heeft een sponsor gevonden die het goed met ons voor heeft. Als tegenprestatie dienen wij 2 kleinere robots te bouwen (ongeveer 10 tot 15 cm groot). Deze robots moeten snel en wendbaar zijn, maar bovenal moeten ze er gewoon gelikt uit zien. De bedoeling is dat de sponsor ermee op vakbeurzen gaat staan en de bezoekers ermee door een soort van hindernisbaan laat rijden.

Zender, ontvanger etc hebben we als vereniging inmiddels alwel, alleen zijn we nog opzoek naar enthousiaste creativelingen (die moeten er volgens mij voldoende zijn). Wie wil er voor de vereniging een klein sponsor robotje bouwen?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Oct 19, 2003 9:21 pm

Da"s wel een raar formaat, 10 bij 15 cm is kleiner dan wat we kunnen met de featherweight spullen... en groter dan wat je met de antweight materialen kan doen.

Voor een variante op Pizzabox, de simpeltste manier van bouwen en dus het meest betaalbare zit je makkelijk aan 20*20 cm te denken.

Ik doneer alvast 2 accuboor motoren.En een hawker Phebus accu 12V 2Ah.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sun Oct 19, 2003 9:42 pm

Hoe zwaar? Wat voor wapens? Hoe lang moet de accu mee gaan (omdat het een demonstratie model is).
Wat voor bedrijf is het en kunnen we dat in het ontwerp betrekken?
Wat voor parcours is het?

BokkieWokkie
Posts: 31
Joined: Wed Jul 30, 2003 6:56 pm
Contact:

Post by BokkieWokkie » Sun Oct 19, 2003 9:57 pm

In principe hoeft er maar een robot tegelijk te rijden, dan kan de andere aan de lading. Accu's hebben we alwel. Boormachine motoren zijn wellicht goed te gebruiken. Het gaat om onze hoofdsponsor: Legrand. Het parcours is een 'bak' van ongeveer 1 bij 1,5 meter met allerlei producten van hun, waarlangs de robot moet rijden. Het doel is om aan het einde een noodstopknop te bedienen. Wapens hoeven er dus niet op te zitten. De gedachte is gewoon om een nieuwe publiekstrekker op de beursstand te krijgen.

Oh ja, gewicht is niet zo belangerijk alsmede de exacte afmetingen. Het moet gewoon een klein behendig robotje zijn die er erg goed uitziet. Het is zowel reclame voor hun als voor DRG.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sun Oct 19, 2003 10:08 pm

een S3/stinger achtig model zou best leuk kunnen zijn als opgeschaalde T-koppeling :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Sun Oct 19, 2003 10:31 pm

Het word een totaal doorzichtige bot? Het pantser dan? Of hoef je de techniek niet te kunnen zien?

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Sun Oct 19, 2003 11:49 pm

ik denk wel dat het beter is geen relais sturing te maken maar iets van speedo's. desnoods een servo die de boormachine motor gashendel bedient. Anders lijkt het net of dat ding op hol slaat als er geen ervaren bestuurder achter zit.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Oct 20, 2003 8:29 am

Als jullie afmetingen opgeven en welk soort plastic, zorg ik voor bepansering.

Ik wil ook wel meehelpen met bouwen, maar heb het op dit moment erg druk. Voor wanneer willen ze ze hebben?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Oct 20, 2003 10:51 am

2 ruitenwissermotoren, electronize 15 amp speedo en 2 kobe's / pbq's. Klaar, super betrouwbaar en simpel. Zijn er nu mensen die ook daadwerkelijk hiermee aan de gang gaan ? Of heeft iedereen alleen maar goede ideen ? Tis niet de bedoeling om of geen of 5 van zulke apparaten te hebben...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Oct 20, 2003 11:20 am

Strak plan WJ, WMC heeft genoeg van die ruitenheffertjes liggen.
Daar die electronizes op, en dan 2 van die grote accu's, kan je een dag rijden zonder herladen, ideaal voor mensen die alleen plezeir willen, geen geknutsel.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WMC
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:13 pm

Post by WMC » Mon Oct 20, 2003 12:53 pm

Ik heb er zo zat liggen ja, nadeel is dat ze niet echt snel zijn, als iemand bereid is er een passende versnelling op te bouwen ben ik bereid er 4 te regelen. Wj kan dan waarschijnlijk wel accu's leveren en er zijn zat speedomensen bezig die een goede kleine speedo kunnen leveren. Anders is die electronize optie ook leuk, maar wie betaalt ze dan?

Over die motortjes:

133 Rpm op 12V, dus met 10 cm wielen denk je aan een snelheid van 0.7 m/s. Als iemand dus een 1:4 of 1:5 versnelling kan bouwen is het een leuke snelheid.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Oct 20, 2003 6:50 pm

de botjes rijden in een vitrine van 1x1.5meter hoor. en ze moetten door een s.m.v. labitint rijden. Dan lijkt me .7m/sec wel erg snel. 4m/min is hard zat.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

BokkieWokkie
Posts: 31
Joined: Wed Jul 30, 2003 6:56 pm
Contact:

Post by BokkieWokkie » Mon Oct 20, 2003 9:37 pm

OK, materiaal en ideeen genoeg, maar wie wil het nu op zich nemen om te zorgen dat er 2 sponsorrobotjes asap klaar zijn?

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Oct 20, 2003 10:04 pm

Meete van het hier aangeboden spul is wat fors voor een 15cm botje is mijn idee. ik werk aan wat compactere componenten. als ik meer weet laat ik het je weten.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Tue Oct 21, 2003 12:08 pm

ikke wil dat wel doen, heb toch enige ervaring met mini robots.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 45 guests