BNN stopt met Robotwars

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
blackbeast
Berichten: 64
Lid geworden op: di jul 29, 2003 11:59 am
Contacteer:

BNN stopt met Robotwars

Bericht door blackbeast »

De postbode is net langsgeweest, met weer een brief van BNN.

.... De tegenvallende kijkcijfers en het feit dat de programmering van BNN het komende seizoen opnieuw een aantal weizigingen zal ondergaan heeft ons doen besluiten om Robot Wars niet te continueren.....

Tom
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Dus ze hebben een brief nodig voor iets wat we eigenlijk al wisten?

Serieus, persoonlijk kan het alleen maar een goede zaak zijn dat BNN er vanaf gaat. Ze hebben gewoon teveel steken laten vallen zowel op het gebied van de opnames als bij de uitzendingen en het promoten daarvan. Aan de gevechten heeft het nooit gelegen.

Veronica dan maar?
Börge
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: do jul 31, 2003 3:05 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Börge »

Maar ja hoe pak je zoiets aan. Stel je dit voor bij Mentorn of bij Veronica (SBS groep dus) en wie doet dat? Veronica lijkt me wel de beste keus, uiteraard omdat ze ook Battlebots uitzenden maar ook omdat ze nog nieuwe programma's nodig hebben denk ik (waarom zouden ze Battlebots anders nog een keer herhalen). Ook heeft Veronica meer mogelijkheden om reclame te maken voor het programma, bij nieuwe programma's komt het regelmatig voor dat er op een andere zender van de SBS groep reclame wordt gemaakt.
raceeend
Berichten: 485
Lid geworden op: wo jul 30, 2003 12:36 am
Contacteer:

Bericht door raceeend »

degene van wie het uit zou moeten komen is vanuit de drg. als je als gewoon persoontje daarnaartoe gaat hebben ze zo iets van zal wel...

Er zal in eerste instantie contact gezocht moeten worden met sbs(veronica) en daarna pas hun naar mentorn toe leiden. Dus nu is de vraag aan drg, hebben jullie de tijd/mensen om een degelijk voorstel op te stellen en dit met sbs te overleggen?
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Niet om het een of het ander, dat BNN niet door gaat met Robotwars hoeft nog niet te betekenen dat een andere zender het 'zomaar' over kan nemen.
Het zou best kunnen dat BNN nogsteeds het alleen recht heeft om deze serie in nederland op TV te brengen.
Nou denk ik niet dat BNN zo kwaadwillend is dat zij ons zullen dwarsbomen tenzij we hun daar aanleiding voor geven.
We weten gewoon niet geheel hoe de vork in de steel zit, dus mischien is het idd handig dat de DRG eerst eens gaat praten met BNN.
Daarna met Mentorn, want ik denk dat een producent het ontzettend tof vindt als we actief mee willen helpen om hun programma hier aan de man te brengen, maar het blijft hun product. Als ze het geen probleem vinden kunnen we daarna gaan lobbyen bij andere zenders.
Börge
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: do jul 31, 2003 3:05 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Börge »

Die rechten liggen volgens mij gewoon bij Mentorn. Het komt wel vaker voor dat een programma naar een andere zender verhuisd en volgens mij blijven de rechten gewoon bij de productiemaatschappij en niet bij de zender, het geldt volgens mij alleen voor uitgezonden programma's. Veronica zou dus zeker wel serie 7 kunnen kopen zonder dat het consequenties heeft.
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Bericht door iceman »

Awel , het zwarte schaap is eindelijk over de brug . Beter nu te weten , dan 2 a 3 maanden voor de engelse opnames .
Tijdens Genk op 11 en 12 oktober zal ik het met Andre en Werner over hebben wat het bestuur van DRG hieraan kan doen . Denk inderdaad het beste dat je als vereniging naar een andere tv-maatschappij kan stappen , dan in je uppie . Wordt vervolgd ........................
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Bericht door Jeroen »

Hmmz uh mensen ik heb een helder moment..

Denken jullie niet dat mentor zelf al contact gaat opnemen met Nederlandse tv stations.

Zucht

Het is hun brood.
Waarschijnlijk zijn ze al bezig..

Maargoed.
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Je zegt het zelf al Jeroen: *Waarschijnlijk* zijn ze zelf al bezig. Je moet echter altijd een plan achter de hand hebben voor het geval dat Mentorn in slaap gesukkeld is.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Bericht door Jeroen »

Zenith schreef:Je zegt het zelf al Jeroen: *Waarschijnlijk* zijn ze zelf al bezig. Je moet echter altijd een plan achter de hand hebben voor het geval dat Mentorn in slaap gesukkeld is.
Zou je denken? Zelfde als een autoverkoper die toevallig 1 dag "vergeet" zijn winkel te openen.
Of coca cola die "vergeet" 1 dag reclame te maken
mr orange
Berichten: 24
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 9:41 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door mr orange »

Ik ben het eens met Jeroen als hij zegt dat het Mentorn's werk (en bestaansrecht) is om het programma te verkopen aan een andere Nederlandse omroep.

Bovendien zien de omroepen je al aankomen als we hun gaan vertellen welk programma ze moeten kopen terwijl wij daar niets mee te maken hebben (ik bedoel: we hebben geen rechten te verkopen of anderszins iets te bieden). Geen omroep zal daar tijd aan verspillen.
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Ik zeg ook niet dat Mentorn het vergeet, maar als het zover komt is een Plan B wel handig lijkt me...
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Bericht door Jeroen »

Maar ja. aangezien bnn robotwars vermoord heeft..
Wel tv station gaat nu een programa kopen dat zelfs bij bnn geen toekomst had?
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Omdat het niet aan het programma maar aan de omroep lag? :)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Bericht door Jeroen »

Zenith schreef:Omdat het niet aan het programma maar aan de omroep lag? :)
Juist maar dat is dus wel te laat nu..